معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از تسهیل شرایط تشرف بیماران خاص به حرم مطهر رضوی خبر داد.

آستان قدس رضوی شرایط تشرف بیماران خاص به حرم رضوی را تسهیل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  آستان نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی با بیان این مطلب که معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با هدف ایجاد امید و تعمیق معنویت، تشرف بیماران خاص به بارگاه منور رضوی را تسهیل می‌کند. اظهار کرد: تدابیری اندیشیده شده تا بیماران خاص در سراسر کشور بتوانند بدون محدودیت سنی، به اتفاق یک همراه در قالب کاروان‌های «مهر درخشان رضوی» به مشهد مقدس سفر کنند و برای 3 روز میهمان آستان قدس رضوی شوند.

وی درباره طرح «مهر درخشان رضوی» توضیح داد: این طرح ویژه افرادی است که بالای 40 سال سن دارند و به سبب مشکلات مالی تاکنون توفیق تشرف به بارگاه منور رضوی را نداشته‌اند، که بر اساس آن با همکاری ارگان‌های امدادرسان نظیر کمیته امداد، بهزیستی، بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران و خیریه‌های معتبر مردم نهاد این افراد شناسایی و به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و در مشهد به مدت 3 روز میهمان آستان قدس رضوی هستند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با تاکید بر این مطلب که دو شرط محدودیت سنی و زیارت اولی، برای بیماران خاص در این طرح برداشته شده است و این افراد می‌توانند به اتفاق یک همراه در کاروان‌های مهر درخشان رضوی ثبت نام کنند، گفت: بیماری‌های صعب‌العلاج عموما نه تنها فرد بیمار، بلکه اعضای خانواده و حتی دوستان و آشنایان مبتلایان را از جهات مختلف تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین آستان قدس رضوی تلاش دارد از ظرفیت‌های معنوی بارگاه منور امام الرئوف علی بن موسی الرضا(علیه‌اسلام) برای بهبود وضعیت این بیماران استفاده حداکثری را به عمل آورد.

خاکسار افزود: تسهیل شرایط تشرف بیماران خاص به حرم مطهر رضوی، گامی است که آستان قدس رضوی با هدف افزایش روحیه و تقویت امید به زندگی در افراد بیمار برداشته است. به نیت آنکه عطر و شمیم بارگاه مطهر رضوی به این بیماران امید مضاعف برای پشت‌سر گذاشتن مراحل درمانی تا سلامتی کامل و بازگشت به فرآیند عادی زندگی بدهد.

وی با بیان اینکه متنعم شدن از غذای متبرک حضرت رضا(ع) و شرکت در ویژه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی از جمله خدماتی است که آستان قدس رضوی به این کاروان‌ها ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان واجد شرایط برای شرکت در این طرح، می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سراسر کشور و ارائه مستندات لازم، در کاروان‌های زیارتی مهر درخشان رضوی ثبت نام کنند.

خاکسار در پایان به تشرف 180 کودک سرطانی به حرم مطهر رضوی در چند روز اخیر اشاره و تصریح کرد: سومین گروه از بیماران خاص که متشکل از 180 کودک سرطانی بودند، در اوایل مهرماه سال جاری با هماهنگی‌ معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی و همکاری یکی از خیریه‌های شهر تهران، به مشهد مقدس اعزام شدند و برای 3 روز میهمان آستان قدس رضوی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.